Ga naar de inhoud

Resultaat 1–12 van de 269 resultaten wordt getoond

Reclamekaarten worden door verkopers of fabrikanten verspreid om reclame te maken voor hun diensten of producten. Van de 17de t/m de 19de eeuw werden trouwens al kleine bedrukte bladen of kaarten als handelsadvertenties verspreid. Een fenomeen dat in de 20ste eeuw vooral door Boomerang Cards (Creatieve kunstkaarten sinds 1993) geprofessionaliseerd.

Het idee van Boomerang was om reclame leuker en vooral creatiever en speelser te maken te maken. Geen folderbenadering maar uitnodigende – voor het grijpen liggende – reclamekaarten op publieke plaatsen. Voor de vereiste aantrekkelijkheidsfactor tekenden vooral (hedendaagse) kunstenaars.

Voor CaputOvis reden om deze vorm van kleingrafiek deel te doen zijn van hun kunstkaartverzameling.

reclamekaart

Reclamekaarten worden door verkopers of fabrikanten verspreid om reclame te maken voor hun diensten of producten. Van de 17de t/m de 19de eeuw werden trouwens al kleine bedrukte bladen of kaarten als handelsadvertenties verspreid. Een fenomeen dat in de 20ste eeuw vooral door Boomerang Cards (Creatieve kunstkaarten sinds 1993) geprofessionaliseerd.

Het idee van Boomerang was om reclame leuker en vooral creatiever en speelser te maken te maken. Geen folderbenadering maar uitnodigende – voor het grijpen liggende – reclamekaarten op publieke plaatsen. Voor de vereiste aantrekkelijkheidsfactor tekenden vooral (hedendaagse) kunstenaars.

Voor CaputOvis reden om deze vorm van kleingrafiek deel te doen zijn van hun kunstkaartverzameling.